logo

Práce s daty v poč. sítích

O všem možném i nemožném
Uživatelský avatar
x-rated
Administrátor
Příspěvky: 1273
Registrován: 10.01.2012, 10:13
CenTrio internet: 1000/500 Mb/s
CenTrio televize: mám
CenTrio telefon: mám
Bydliště: Praha 8 Kobylisy
Kontaktovat uživatele:

Práce s daty v poč. sítích

Příspěvekod x-rated » 06.11.2015, 18:18

Jakým způsobem pracují s daty telekomunikační sítě a internetové TV?

Obrázek

U telekomunikačních sítí a hlavně video-streamingových služeb byl již delší dobu spatřen potenciál k přerušení významného postavení tradičních, satelitových a kabelových, televizních formátů. Nedávné studie mediální společnosti Digitalsmiths ukázaly, že se v roce 2014 zvýšil procentuální podíl američanů sledujících pořady přes internet na svých PC oproti těm, kteří je sledují stále tradičním způsobem - v televizi, o zhruba 8,2%.

Obrázek

Streamovací mediální služby, jako například HBO GO, změnily způsoby příjmů televizního sdělení od sezení před televizními obrazovkami až po dnešní sledování neomezeného množství pořadů na nejrůznějších zařízeních jako například na tabletech a chytrých telefonech. A co více – diváci očekávají, že mohou sledovat videa ve vysoké a neustále se zlepšující kvalitě. Na základě těchto vzrůstajících požadavků se obsah sledovatelný na internetu neustále rozvíjí.

Jak se streamingové společnosti potýkají s technickými otázky vznikajícími při internetové nabídce vysoce kvalitních videí? Greg Scoblete, analytik Digital Tech Consulting, řekl magazínu Fortune, že streamovací společnosti se staly více zběhlými při řízení šířky pásma internetového připojení. Toho je dosáhnuto přes kompresi a využití sítí pro doručování obsahu (CDNs), které přesunou streamované knihovny blíže ke koncovým uživatelům. „Se zavedením nového HEVC video kodeku, který nabízí téměř dvojnásobek komprese oproti aktuálnímu AVC kodeku použivaného společnostmi nabízející streamování médií, budeme ve skutečnosti do našich „přeplněných trubek“ schopni stlačit ještě více videí.“ prozradil Schoblete. „Jakmile na trh pronikne HEVC hardware, šířka pásma by pro HD obsah měla být daleko menším problémem.“

Zajímavou otázkou pro budoucnost internetové televize je jakým způsobem bude, skrz zmiňované streamovací společnosti, sledovatelný obsah ve 4K (Ultra HD rozlišení) kvalitě. Právě teď mají 4K, či chcete-li „Ultra HD“, televize schopnost zobrazit obraz čtyřnásobně detailnější než tomu bylo u tradičních Full HD (1080p) televizorů. Aktuálně je tento obsah vysokého rozlišení přenášen pomocí televizních kanálů. Hlavní otázkou je, zda „přeplněná potrubí“, používaná pro streamování videí z internetu do počítačů a chytrých telefonů, budou schopny zvládnout zvýšený průtok dat plynoucí z obsahu disponující vyšším rozlišením.

Obrázek

Základ problému spočívá ve skutečnosti, že video streaming, zvláště pro živý přenos celosvětových událostí, jakými jsou Olympijské hry či udělání Oscarů, je obzvlášť těžkým úkolem. Jedním ze základních aspektů obtížnosti je množství dat potřebných k přenosu. Dle cnet.com je pro dvouhodinové streamování video obsahu potřeba 2,63 GB dat/měsíc – oproti tomu pro hraní počítačových her po stejnou dobu trvání je potřeba pouze 300 MB.

Architektura a rozsah infrastruktury, podporující streamování mediálních služeb, je oproti ostatním náročným operacím, jako je například online hraní, disponující rozdílným datovým zatížením, vysoce odlišná. Příkladem může být oblíbený poskytovatel online pokeru her PokerStars a jeho nově zavedená platforma pro kasinové hry PokerStars Casino. Tato společnost je schopna vyhovět náročným potřebám globální internetové platformy za pomocí síťové infrastruktury, skládající se z dedikovaných kabelů proudících z datového centra společnosti na ostrově Man, přes Irsko a Velkou Británii směrem na východ do Evropy a západ do Střední Ameriky. Infrastruktura této společnosti umožňuje zpracovat, bezpečně a bez prodlevy, každou vteřinu průměrně 700 pokerových „tahů“ a na své platformě zachytit každý z těchto dosud zahraných tahů, což ke dnešnímu dni dělá více než 128 miliard záznamů.

Obrázek

Nicméně - streamingové společnosti, za účelem přenést živé video přenosy napříč internetem, potřebují rozsáhlou síť datových center roztroušených po celém světě. Tento způsob se nazývá CDN – tedy síť pro doručení obsahu. To je v podstatě větší množství serverů rozložených mezi více datových center. Cílem CDN je svému klientovi poskytnout požadovaný obsah ve vysoké kvalitě a rychlosti. Takové služby nabízí například EdgeCast Networks, nové generace platformy pro poskytování obsahu a video streamingu.

Obrázek

Hlavní strategií k uspokojení veškerých požadavků je aktuálně zachycení a uložení sledovaného obsahu. Ten je uložen na lokální servery rozmístěné po celém světě, odkud je pak pro své uživatele volně ke stažení. Uživatelé jsou připojení na servery, které jsou k nim z geografického hlediska blíže. Tím se zkrátí vzdálenost mezi uloženým obsahem a koncovým uživatelem. Koncept ukládání do mezipamětí se zasloužil o efektivnější využívání internetu.

Tato strategie zachycování obsahu a jeho přeukládání na různé servery byla použita v průběhu příprav zimních olympijských her v ruské Soči (2014). V tomto případě byli za video online streaming zodpovědni Akamai Technologies, kteří měli za úkol přenést veškeré události na Olympijské kanály společnosti NBC. Tato společnost k přenosu veškerého obsahu používala systém zhruba 150 tisíc serverů rozmístěných po celém světě.

Obrázek

Stručně řečeno - přenos vysoce kvalitních videí prostřednictvím streamovacích služeb není nemožný. Zapotřebí je vybudování vhodné infrastruktury. Čím více lidí nahradí tradiční televizní obrazovky jinými přístroji (notebooky, tablety) disponující vysokým rozlišením, tím více zesílí poptávka po vývoji streamovacích technologií.
x-rated
CenTrioZone.cz admin
admin@centriozone.cz
Obrázek
tak přesně takhle už centrio internet nejede :(

Zpět na „Mimo mísu“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

cron
Máte dotazy nebo připomínky? Rádi Vám poradíme.
Zdarma se přihlásit